حجت‌الاسلام و المسليمن صدوقي با تاكيد برنياز روزافزون استان به آب؛اشتغال زايي قبل از هر چيز نيازمند فراهم آوردن زيرساخت هاست.
معاونت عمراني استانداري يزد به همراه جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي با حجت‌الاسلام و المسليمن محمدعلي صدوقي، امام جمعه و نماينده ولي‌فقيه در يزد ديدار كردند و گزارشي از عملكرد دستگاه‌هاي تحت امرشان را به ايشان ارائه نمودند.

سيد عليرضا نبوي‌زاده، معاون عمراني استانداري يزد در اين ديدار با اشاره به پروژه‌هايي كه در دهه فجر امسال به بهره‌برداري رسيدند گفت: در دهه فجر امسال 322 پروژه‌ مهم در استان به بهره‌برداري رسيد كه اين پروژه‌ها از نظر اعتبارات نسبت به سال قبل رشد قابل قبولي داشتند. وي با اشاره به پايان عمليات اجرايي خط دوم لوله گازرساني به يزد خاطرنشان كرد: هر كيلومتر از اين مسير گازرساني هزينه‌اي بالغ بر ده ميليارد ريال داشته كه در مجموع با توجه به مسير 200 كيلومتري اين خط لوله، براي احداث و اجرايي شدن آن 2000 ميليارد ريال هزينه شده است.


معاون عمراني استانداري يزد با بيان اين كه 80 درصد از اعتبارات استاني ـ عمراني تحقق يافته است افزود: اعتباراتي كه از ساير رديف‌ها در نظر گرفته شده بود 100 درصد تحقق داشته، ضمن آن كه اعتبارات ملي ـ استاني نيز نزديك به 95 درصد محقق شده است. اما اعتبارات ملي كه قرار بود از محل فروش اوراق مشاركت تامين گردد تاكنون تنها 50 درصد تحقق داشته است كه اميدواريم تا پايان سال وضعيتي بهتر از اين را شاهد باشيم.

در ادامه اين ديدار محمدي، مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري يزد گزارشي از عملكرد شركت آب و فاضلاب شهري را ارائه نمود. محمدي با اشاره به اين كه مطلوبيت آب يزد در حال حاضر بيش از 99 درصد است گفت: با توجه به افزايش قيمت كلر، درصدد استفاده از تكنولوژي جديدي هستيم تا آن را جايگزين كلر نماييم. استفاده از اين تكنولوژي هزينه‌ها و ضررهاي ناشي از مصرف كلر را كاهش خواهد داد. وي با اشاره به اين كه قبل از اجراي خط لوله آب زاينده‌رود، ميزان برداشت آب از منابع زيرزميني به رقم بالاي 54 ميليون مترمكعب رسيده بود گفت: خوشبختانه با اجرايي شدن خط لوله انتقال آب، ميزان برداشت از آب‌هاي زيرزميني به 23 ميليون مترمكعب كاهش يافته است. محمدي با تاكيد بر اين كه تقريبا تمام شهرهاي استان از آب زاينده‌رود برخوردار شده‌اند گفت: اما متاسفانه براي تامين آب شرب در استان در مضيقه قرار داريم كه اميدواريم با اجرايي شدن خط دوم لوله انتقال آب، دلواپسي‌هاي ناشي از تامين آب در استان كاهش يابد.

در ادامه اين ديدار معلي، مديرعامل شركت گاز يزد با از آغاز مرحله تست خط دوم لوله گازرساني به استان خبرداد و گفت: با آغاز بهره‌برداري از خط دوم لوله گازرساني به استان، خدمت‌دهي به شهرمندان در زمينه گازرساني در وضعيت خوبي قرار خواهد گرفت. وي با بيان اين كه امسال كمترين افت فشار و قطعي را در مسئله گازرساني به مردم شاهد بوديم ادامه داد: جداي از مسئله شهر يزد، گاز رساني به روستاها نيز با جديت پيگيري شده است به نحوي كه اكنون ضمن آن كه 14 روستاي بهره‌مند از گاز داريم گاز رساني به 8 روستا نيز مراحل اجرايي خود را طي مي‌كند، اين در حالي است كه گازرساني به 30 روستاي ديگر نيز در مرحله انتخاب پيمانكار قرار دارد. معلي سپس گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته به منظور گازرساني به شهرك‌ها و واحدهاي صنعتي در استان را ارائه كرد.

حجت‌الاسلام و المسليمن صدوقي، امام جمعه و نماينده ولي‌فقيه در يزد نيز در اين ديدار با تشكر از تلاش مسئولين استان در راه خدمت‌رساني به مردم گفت: مهم‌ترين مسئله‌اي كه امروز كشور با آن روبروست اشتغال است، اشتغال‌زايي نيز قبل از هر چيز نيازمند فراهم آوردن زيرساخت‌هاي لازم مي‌باشد كه از جمله اين زيرساخت‌ها مي‌توان به برق، گاز و آب اشاره كرد. ايشان با بيان اين كه اگر اين زيرساخت‌ها به خوبي فراهم نشود سرمايه‌گذار نيز توانايي انجام كار را نخواهد داشت و مكان‌هاي ديگري را براي سرمايگذاري انتخاب خواهد كرد ادامه داد: بايد به شهرك‌هاي صنعتي خدمت‌رساني مناسبي در اين زمينه صورت پذيرد تا واحدهاي صنعتي، توانايي توليد و اشتغال‌زايي قابل‌قبولي را داشته باشند.

امام جمعه يزد با اشاره به اين كه خط انتقال آب زاينده‌رود تحول عظيمي را در استان ايجاد كرد افزود: به رغم انتقال خط اول آب‌زاينده رود، استان هنوز هم در زمينه تامين آب در تنگناهاي زيادي قرار دارد كه اميدواريم با پيگيري‌هاي مسئولين و در سفر رياست جمهوري اين خواسته بحق مردم يزد در رابطه با اجرايي شدن انتقال خط دوم آب به استان محقق گردد.

ايشان با اشاره به تاكيدات بيشماري كه در روايات و دين مبين اسلام به صرفه‌جويي در مصرف آب شده است ادامه داد: جا دارد تا در تبليغاتي كه به منظور بهينه‌سازي مصرف آب از سوي مردم صورت مي‌گيرد ديدگاههاي شرعي نيز در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد تا اين نعمت عظيم الهي به هدر نرود.

حجت‌الاسلام و المسليمن محمدعلي صدوقي در پايان با بيان اين كه مشكل گاز در استان به خوبي در حال حل شدن است از خدمات صورت گرفته در اين رابطه تشكر و قدرداني نمودند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا